Sunday, October 06, 2013

Nasi Goreng Cili Hijau



Menu ni saya buat malam semalam.. memandangkan seharian berjalan semalam so malam buat yang ringkas2 je lah..

Nasi goreng cili hijau ni, buatkan saya terkenang masa sekolah dulu.. makcik kantin ada buat memang feveret saya la.. beza cili hijau ngan cili padi hijau tau.. rasa dia tak sama.. dari segi pedas dan cili hijau ni rasa masam sikit so bile makan ngan ikan bilis tu memang ngam lah.. 


Ha.. tu la rupanya.. tak berapa nak jelas..amik memalam gambar pun kelam malam.. tapi jadi la dari takde kan? hahaha..tu pun gambar ni aku amik dari instagram aku.. keke..  untuk resepi rujuk gambar tu ye..Hidangan ni untuk satu mangkuk nasi (dalam 2-3 orang makan la),  semua tu di tumbuk kasar/halus terpulang, pastu goreng.. yang takde dalam gambar tu adalah kiub pati ikan bilis.. ni la dia nyer rahsia.. bila bahan tumbuk/kisar tu dah berbau harum, masukkan kiub ni.. 1 je.. gaul rata, masukkan telur, pastu masukkan nasi.. gaul rata.. siap. Tak perlu garam, perasa seme da.. nak sedap lagi.. goreng ikan bilis pastu tabur ke kat nasi goreng kita. 




No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..