Thursday, December 12, 2013

Jalan-Jalan Cari Makan: The Street Cafe (Korean Restaurant)

Assalammualaikum..

Para pembaca budiman.. cheewah! dah lama tak update kan? bizi sangat ker? ke buat2 bizi? hahahahhaa 

Okeylah..semalam Selangor coti.. so me and my sister Kak Suria, meme ngan adik aku aisyah rancang nak ke Street Cafe ni ha.. sekarang ni dah macam acara tahunan pulak.. gi makan camni.. last year kat Dubu-dubu cer cek post yang lepas.. dan tahun ni ke sini pulak... 

Kami pergi satu kereta.. eh.. jap.. ha.. yang ibu2 ni bukan pergi solo ye.. bawak jugak anak ye.. tapi yang besar je.. yang kenit2 nanti ye.. hahahaha


Kemain kusyuk kan?Kakak aku hahaha tgh dok riki google maps nak ke street cafe kekeke... main redah je nak gi.. tapi tpt tak tau, haaaa.. jangan ikut cam kami ni ye.. hahaha

Anak aku Sara dan Zahira anak kakak aku yang kat atas ni ha


Kami bergerak kesana dalam kul 12 camtu.. so perut memang tengah rancak berjoget... hahaha.. walau tanpa arah.. kami sampai juga ke Street Cafe.. kami pergi di cawangan Subang Jaya.. selesa sikit tempatnya kata review bloggers lain.. 

Tempat ni.. landmark paling besar is berdepan dengan Taylor College di SS15/8 . 

Kami masuk terus ke tingkat atas.. selesa sikit.. yelah ngan anak2 kan..

view tingkat atas.. ni sesuai sangat kalau smoker.. 

Ni ha tempat makan tingkat atas yang bole duduk bersila.. selesa sikit..


Ni order sheet nya..




Kena tulis sendiri order kita ye.. hehe.. kalau salah tulis tanggung sendiri aku tak tau keke

Lepas order.. meh bergambar jap.. berkeping-keping bergambor.. tapi yang lain sememeh je.. ku pilih gambar2 yang gojes2 je hahahahaha..




anak dara pingitan hahaha

me and my younger sister Acha.. terserlah ke gems aku kan.. hahahaha

Ni ha.. mak budak n adik aku yang excited mengalah budak2 hahahaha.. kemain over aku kan.. hahahha

kalau dah ada kt kedai makan korea.. kena feeling2 korea jap.. sarangheyo.. hehe 

Kat sini, service agak cepat jugak la.. so dalam 15 minit gitu order pun sampai.. meh kita cek menu apa ye..

Patbingsoo (Korean ice kacang)
 sedap giler!! ada jelly kecik2 yang meletup dalam mulut bila makan.. aku recommend ni ye.. tak rugi :)) ha.. yang kat belakang tu air milkis (korean) sedap.. macam air soda + barley camtu la.. hahaha

Street Tobbokki.
Bagi aku yang dekat Dubu2 lagi sedap sikit.. bole la.. aku bagi 3/5 bintang. 


Bibimbap Chicken BBQ
Yang ni kami ada sedikit sesalan .. sebab tak kena ngan tekak.. dekat Dubu2 lagi sedap.. kat sini macam ada satu rasa yang pelik.. hmm.. so aku tak recommend ye.. for me la.. kalau nak try bole je.. ye lah tekak lain2 kan. 

Street Ramen Kimchi
Yang ni Star!! hahaha.. sangat2 sedap.. neomu neomu mashitah .. ha.. mashitah mana pulak ni kan.. kekeke tu cakap korean ye.. aku sangat2 recommend yang ni!! tak menyesal punya... 5 bintang untuk ni.Patutla orang Korea suka makan ramen..sedap!! next time aku nak order yang ni je.. 

Kimchi Jiggae(Kimchi Soup)
Yang ni sebenarnya set Bibimbap tadi.. sangat2 sedap!!!!!! ha... aku recommend yang ni.. 5 bintang aku bagi hahahah.. order ni okey!

Kimbab Roll
Yang ni pun sedap!! recommend yang ni jugak hehe

Lunch Box BBQ Chicken
Okey.. yang ni memula ada rasa cam.. sedap ke.. tapi bila da sampai.. sangat sedap!! tah la camne nak cakap ye.. well balance seme kat dalam tu.. kena pulak dengan Kimchi Soup kat atas.. kira macam kalau Izzul Islam kat sebelah pun aku buat dek hahahahhaha 

Rabokki Cheese
Ramen+Tobbokki=Rabokki
Yang ni, sedap jugak.. bolehla.. kalau nak cuba.. sedap.. 

Jajang Noddle (Jajangmyeon a.k.a mee kacang)
Untuk ni.. aku bole kata ia sangat sedap! untuk anak2 kecik dan yang tak gemar pedas bole order ni. Kena gaul2 pastu slurp!! sedap! 


Untuk anak2 kecik, kami ada order Lunch box kids.. tapi tak sempat amik gambar pulak.. hehehe tapi sedap jugak!!! Untuk air, kami cuma order air mineral itu pun dah RM 3.99 tau..opps.. so lenkali bawak air dari rumah hahaha kalau nak jimat :P 

Lepas mentekedarah.. hahaha buruk pulak bunyinye.. kami pun buat aksi2 kanak ribena.. bergambar tak abih2.. kalau korang perasan.. di dinding tu kita bole tulis apa2 aja.. jangan mencarut atau tulis novel pulak kat situ ye.. hahaha.. mostly diorang tulis pasal Kpop dan nama sendiri macam yang kami buat ni :) 









Gaya apa ni ye.. hahaha 

Gula2 ni free kat kaunter. so bole amik bebanyak.. hahahahah

Overall, kami amat puas hati dengan makanan kecuali yang satu tu.. semua bill kami tong-tong.. jumlah seme +- RM 150.00 :)) tapi memang puas hati sebab portion besar.  Best!! Yang penting HALAL ye

Kepada yang nak pergi bole la ke 


Subang Jaya Outlet :
     The Street Cafe Ss15 - Halal Korean Food
     No 28, Jalan SS15/8, Subang Jaya
     47500 Petaling Selangor .
     03-56329822
Sunway Pyramid Outlet :
     The Street Cafe Pyramid 
      Lot 197, Asian Avenue,
      First Floor, Sunway Pyramid Shopping Centre
      03-5632 9822




Saranghaeyo!!! annyeong! 


No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..