Monday, September 03, 2012

Jalan2 cari makan



Saba Restaurant,Cyberjaya



Assalammualaikum...  apa khabar? saya sore hilang..hahaha.. banyak nau bercakap and minum ais kot.. so anak2 ari ni takdelah dengar sore ibu dia yang ala2 ning baizura gitu.. hahaha...  ok back to the title..

Semalam kami adik beradik +ayah mak+ anak2 masing2 plan nak gi makan di Saba Restaurant.. sebenarnya kakak aku yang beria me'recommend' restoran ni.. so aku adik badik lain nak pastikan kesahihan cerita kakak aku tu.. kami pun plan la nak makan ke Saba ni..hehehe

sebelum gi tu kami nya tempat berkumpul di putrajaya.. sempatlah posing2 jap.


Mak ngan Ayah.. 

 Banyak sebenarnya gambo tapi ni je lah yang aku rajin nak upload.. hehe.. masa ni dah kul 12.30pm.. perut pun dah berbunyik.. hahaha.. so lepas penat bergambar kami mula menuju ke Saba


Aku sibuk nak intreprem.. hehehe


Setelah setengah jam akhirnya kami sampai ke Restaurant tu.. erm.. nak ke restoran ni kalau yang tak biasa jalan2 ke cyberjaya memang payah ler (macam aku ni hehehe)..  ni pun kakak aku yang jadi tour guide so memang cepat je la menuju ke situ (tu pun ada gak sesat sekejap hehehe)

Masa kami sampai.. nampak dah ramai pelanggan..so misi mencari parking plak.. ye lah ramai orang kete pun banyak ler... nasib ada.. so kami dengan laparnya terus masuk ke restoran.. (tak sempat nak snap pic.. hehe) kakak dah reserved awal untuk 20 orang so.. takde masalah lah nak ada tempat duduk... tu pun puaslah abang ipar explained yang dia dah booking awal tadi..

Kami order 3 Chicken Khabsah(big portion) +1 small, 3 Lamb rice, 2 Kebab.. air masak untuk 20 org haha, air mangga (memang rasa mangga sesaja.. hehehe tapi sedap), 2 babrican, air yogurt, lemon ice, 4 milo ice, nescafe panas.. 2 air grape. Haaa... kalau ada tertinggal sori ye.. hehe..  (gambar tak sempat nak snap.. dah kelaparan dan excited sangat hehehe) so ni la gambar yang aku amik lepas kami dah selesai makan..

 tengok pinggan yang licin dan keadaan yang bersepah.. hahaha.. 


Seperti korang lihat ni.. kitaorang makan kt luar sebabnya tempat tak cukup.. tapi takpe selesa jugak! 

 ni ha.. anak aku ngan sepupunya.. kemain lagi! dah kenyang lepas makan.. 


Pada pendapat aku.. Makanan kt restoran ni memang sedap!!! 5 star aku bagi ha... nasi je dah sedap! bole makan nasi saje.. hehehe.. tak tipu! memang sedap...ayam khabsah terbaik!! Lamb Khabsah pun sedap!!!! (aku tak makan la.. tapi laki aku kata sedap.. hehe) service tiptop!! cepat sampai!! even ramai orang!  Kat sini ada surau.. so jangan la risau je.. 

Untuk semua menu yg aku sebut kt atas tadi.. semua RM 188.98! Untuk sepinggan khabsah ayam yang bole makan 3 atau 2 orang dewasa tu kami order 6 plus satu kecik kenkonon takut tak cukup tapi sedang2 elok je cukupnya!! bayangkan semua yang kami order licinnnnnnnnnnn!! hahahaha.. 

Kami akan repeat datang makan lagi! dia ada cawangan kat Setiawangsa jugak.. so leh le try.. tap tak jamin le rasa dia sama ngan kt cyberjaya.. mesti lah sama kan?hahaha... 


Kenyang perut suka ati.. *ni kakak n adik serta anak aku Umar* 




No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..