Saturday, September 08, 2012

Umar masuk sepital


Ha.. tajuk dah suspen kan? hehe.. tapi itu lah yang terjadi masa raya ke 8 ari tu.. 

Ceritanya camni.. hari khamis (raya ke 5) kami dah pulang ke KL da. Banyaknye la baju nak basuh! yang sebelum raya ngan selepas raya fuhh!!! saya kata kt suami balik ni nk operasi la.. mana2 yang tertangguh tu.. lepas2 raya ni bahan basah semua takde.. so kami cuma beli je beberapa ari tu lah.. 

Masa jumaat malam tu.. saya kata pada suami.. "teringin nya lah .. nak makan Kefci" keke.. so cik abang gi la beli.. kami semua makan ayam kecuali Umar dia hanya nk makan "whipped potato" so suami aku suap le dia sampai abih..

Besok paginya.. Umar bangun agak lambat.. tetiba dia bangun dan terus muntah! memang sangat2 banyak! abih kluar semua susu. Aku punya terperanjat.. terus dukung dia, gosok belakang dia. Umar dah mula nangis. Cian anak ibu. 

Pastu dia tidur balik. Bangun tu dia dah lapar.. so aku suapkan nasi dan bg dia minum air serta susu.  Maybe perut dia sebu kot.. tu yang muntah tadi. Lepas je makan.. umar muntah balik semua yang dia makan dan minum! ah.. kenapa ni? Aku dah risau da.. 

Lepas pada tu.. dia asik muntah je.. berry takde pulak.. petang tu aku dan suami berkeputusan nk bawak dia gi klinik.. mlm tu doktor cek.. mungkin dia ada salah makan.. so dia bg ubat tahan muntah, sakit perut bla bla...  malam tu Umar cuma muntah sekali je..

Pagi esokknya.. Umar bangun terus nangis.. dia lapar agaknya.. ye lah apa benda tak bole masuk perut semalam. So aku bg dia makan roti sebab dia nk sangat lepas tengok kakak dia makan. Abih sekeping roti.. lepas makan aku bg dia minum air garam ngan air putih. Terus muntah!!  cian anak ibu.. kenapa ni? badan dia da sangat2 lemah.. sampai nk angkat tangan pun tak bole.. aku kata kt suami.. kalau dia muntah lagi kita bawak dia gi klinik lagi (klinik lain plak). Umar muntah lagi! So kami bawak dia gi klinik.. doktor tu kata Umar memang dah sangat2 lemah.. dia kena drip air.. so kena bawak dia ke hospital.

Masa kt hospital pegawai tu cek.. kata dia tak demam, cirit birit takde tapi muntah2 je.. so dia suspek keracunan.  Yang peliknya aku, suami dan anak dara aku okey.. cuma Umar je. 

So doktor kata.. Umar kena masuk air.. sebab dia dah lemah sangat! Dia kata kena admitted ward. Adoyai! tahan wad? takpelah umar janji anak ibu sihat balik.


 Masa nk cucuk ni aku tak bole nengok.. air mata nak meleleh je.. ibu tak kuat sayang.. abah yang ada masa tu.. terima kasih abah.
Cian anak ibu..

Umar masuk air dalam 5 jam. Pastu aku mintak misi tu cabut jap.. Umar dah boring baring atas katil. Alhamdulillah.. lepas tu dia tak muntah lagi! Anak ibu memang kuat! hehe



Ingat dah bole balik.. tapi bese lah doktor ni.. nak pantau lah.. tapi dah tugas dia kena pastikan betul2..  lepas pada tu umar dah tak drip air lagi dan tak muntah lagi. Cuma cherry berry dia plak dah mula.. dokto kata biasa tu.. malam tu Umar cherry berry habih kena tilam.. cian misi kena tukar sheet memalam. Thanks misi.  Sampai pagi tu.. Umar dah tak cirit dan muntah lagi. Alhamdulillah. Doktor kata dia dah pulih dan dah bole check out sepital! yehaa!! 


Lepas ni  no more Kefci!! haha.. aku banned da.. mungkin untuk sebulan dua.. hehehehehe.. 



No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..