Friday, September 07, 2012

Menu semalam dan Drama korea aku tengah layan



Assalammualaikum... raya tahun ni tah kenapa tak 'terasa' sangat.. mungkin aku je yg rasa camtu kot.. tah lah.. anyway Selamat Hari Raya (baru nak ucapkan.. ha... sabar je la aku ni.. hehehe) 

ni gambar masa hari raya yg lepas

biasalah aku takde dalam gambar.. maklum lah jurufoto.. hahahah... tahun ni aku serba kuning.. hahahaha.. ala2 diraja gitu.. tak kose mak.. hahahaha... haaaa.. aku ni dah melalut.. meh kita pulang ke pangkal jalan.. 

Semalam ni la menu yang aku masak.. sedap! kekeke puji diri sendiri.. kalau kita puji siapa nak puji ye dak? hahaha...

 Sup ayam.. 
Sambal tempoyak.. 

bertambah la ku semalam...hahaha.. menu feveret! kalau nk cek resepi leh tgk kt sini : sambal tempoyak  untuk sup ayam tu.. senang je.. bawang merah, putih dan halia (agak2 le banyaknya.. dihiris) , tumis hingga naik bau, masukkan air secawan dan kentang (dibasuh , dipotong 4). Masak hingga agak empuk, masukkan ayam , biar seketika hingga mendidih, masukkan serbuk sup (dlm satu sudu gitu.. jadikan pes ya) .. gaul rata.. masukkan garam dan perasa, daun sup serta tomato(optional) .. siap! senang kan?hehehe 

cuba la ye... 

Untuk pengetahuan semua aku ni memang gile ngan drama korea.. siap masuk fan club lagi.. hahaha.. yang hado... hahahah... aku minat ngan Jang keunsuk, park shinhye, lee seunggi, Lee hongki dan Mc Mong.. sape tu? hahahaha... goggle la ye.. 

Untuk drama baru yang aku tgk sekarang dan minat giler (dah sampai addicted nih..)  Arang and The Magistrate.. 

 Memang sangat2 best! kekeke.. untuk aku la tak tau la orang lain.. sekarang baru 7 episode dari 2o eps..  cer la try tgk ye! 

Daaaaaaaaaa!! 

3 comments:

  1. haha.. aku tengok n download kt KimchiDrama :) http://www.kimchidramas.net/2012/08/arang-and-magistrate.html

    ReplyDelete
  2. Sis, sye ske drama nie, mmg best!

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..