Thursday, November 08, 2012

Easy peasy lemon squeezy! Homemade butter cookies!



Apa khabar?sihat tak? ye lah start dari minggu lepas asik hujan je.. cuaca tak menentu.. tapi hari ni cerah nampaknya..  dah seminggu kain baju kering bawah kipas. hehehe..

Ok lah... aku ni memang suka butter cookies.. tapi aku dan baking memang macam ada sumpahan.. hahaha.. salu tak menjadik.. kalau korang pasan kek ke biskut ke.. memang jarangla ada kt blog aku ni..  tapi demi anak2 cheewah.. aku buat jugak.. dah berhari-hari aku godek2 internet cari resepi untuk beginner macam aku ni..  akhirnya! aku jumpa jugak!!! 

Tapi malangnya.. aku dah copy recipe kt note pad.. ter 'close' plak.. jenuh mencari blog asal.. tapi yang pasti empunya resepi berasal dari Singapore. Nanti kalau saya jumpa.. saya link kan ke sini. Thanks for the wonderful recipe ya!

Biasanya Butter cookies yang kita jumpa, samaada terlalu manis .. sampai tahap potong kaki orang kata.. tak pun terlalu berminyak! macam deep fried pulak..  untuk Butter Cookies ni sedang2 elok.. tak manis sangat.. lemak masin sikit.. memang sedaplah.. 





 Ni resepinya ... memang mudah sangat lah!! 




Semua bahan dah ada kt rumah cuma butter tu je lah kalau takde kena beli... tapi memang sangat mudah dan sangat sedap!.. lagi satu resepi ni tak guna telur langsung! so kalau2 ada yang allergy tu resepi sangat la sesuai.. Aku buat bentuk bulat cam tu jek.. pastu guna garfu tekan kat atas tu jadi lah corak2 sikit.. hehehe



Cuba lah memang sedap!! dan yang penting sangat mudah.. anak2 mesti suka..



Anak aku Aina suggested letak chocolate rice.. 



tgk2 ada pulak belen dulu.. so aku buat la.. butter cookies with sprinkle chocolate rice.. buatnya camni je.. 



Camtu lah cara aku buat.. guna bawah gelas untuk tekap.. mudah kan? dah jadi satu biskut lain..  




Selamat mencuba ye!!!

1 comment:

  1. berbiskut plak..
    rajinnye.. :)
    sedap wat kudapan sambil tengok tv..
    tapi kalau tetamu terkejut tergempar dtg umah..
    bley idang gak ni.. :D

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..