Wednesday, March 28, 2012

Brownies Mudah








Semalam aku buat brownies ni.. ini dah second time.. cuma kali baru 'dan' nak amik gambo.. sebelum ni buat.. alih2 dah abih.. tak 'dan' nak posing.. resepi brownies mudah ni saya amik dari dapur Hana.. memang sedap.. feveret suami dan anak.. terima kasih ye.. izin saya tempel kt sini pulak.. sukatan untuk brownies ni memang sikit.. kalau nak buat banyak doublekan bahan tu ye.. saya buat sikit je.. cukup lah untuk ngap ngap sekali tu.. cik suami kata buatlah banyak sikit.. hehe.. nanti saya buat lagi ye..

RESEPI BROWNIES MUDAH
sumber asal : wssary@myresipi.com

Bahan-bahan
6 sb serbuk koko *saya bubuh dalam 5 sudu je.. tu pun rasa coklat kuat tp nanti kena kurangkan lagi
1/4 cawan mentega cair
1 cawan gula- hana buh 1/3cwn gula putih, 2/3cwn gula perang *saya guna gula perang
1/2 sk vanilla* tak letak sebab dah abih..alhamdulillah tak jejas rasa dan bau.. hehehe
1/4 sk garam
1/3 cawan tepung gandum
2 butir telur
1 cawan kekacang - optional
Cara-cara
Panaskan oven suhu 160-170 darjah celcius.Taburkan sedikit tepung dalam loyang empatsegi berukuran 18cm - hana sapu loyang dengan butter
Masukkan mentega cair,koko,gula,vanilla,garam,tepung dan telur ke dalam mangkuk.
Gaul sebati. Masukkan kekacang jika mahu.
Masukkan adunan dalam loyang dan bakar lebih kurang 25-30min. ~ saya letak dlm cup.. anak senang nak makan.. hehe..tak payah nak potong2 lagi .. kes penyakit M melanda.. hehehe


Selamat Mencuba!!!!!


anak dara aku dok jilat belen cekelat dalam bowl.. hehehe..

















No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..