Sunday, March 25, 2012

Bubur Cha Cha




Assalammualaikum...

Apa habaq? saya sihat alhamdulillah.. dah janji nak buat.. akhirnya buat juga bubur cha cha aku ni.. hehehe..

buatnya memang senang.. meh kita cek resepi:

Bahan:

cha-cha *yg kaler kaler tu.. nak berapa banyak terpulang
santan
sedikit gula melaka
gula (ikut citarasa)
secubit garam
sehelai daun pandan *tak letak.. luper tapi tak jejas rasa cuma tak wangi
Keledek*potong dadu.. tak nak letak pun tak per
Biji sagu* sikit je.. rendam seketika

Cara:

Rebus keledek sampai empuk..toskan.. rebus cha cha..sampai kembang sikit ,toskan . Dalam periuk, masukkan air dlm secawan je.. agak2 tgk byk bahan kite.. masukkan keledek, cha cha, biji sagu, gula melaka, gula sikit, santan dan garam dan daun pandan. Biar sampai mendidih dan bila biji sagu tu dah kembang .. rasakan manis dan lemak bubur.. Siap!!


Selamat Mencuba..

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..