Thursday, April 05, 2012

Selamat Hari Lahir Umar!

Assalammualaikum..


Lambat saya bersiaran hari ni.. TM buat hal la pulak sejak dari semalam ... Saya sekelrga sihat cuma birthday boy Umar selsema pulak..


Alhamdulillah.. hari ni genap usia anak bujang Muhammad Umar Qhalif setahun..  sekejap je masa berlalu.. sedar2 anak dah besar je nanti.. 


Gambar scan Umar

Umar anak kedua saya selepas Aina.. punyalah seronok mengandung Umar hehe..sebab memang inginkan dia pun.. mengandung ni seronok cuma bersalin tu ada takut sikit..hehehe.. mengandung Umar, alahan saya boleh tahan tapi tak seteruk kakak dia..  mengandung Umar saya suka sangat makan seafood..dan pisang haha.. paling best mengandung dia berat badana ku cecah 80 kg...wahhhhhhhh.. manayk besar wooo!! hehe.. tp tak sekembang kakak dia.. comel je lah .... hahahaha.. Umar lahir seminggu awal.. 
Keluar tanda darah sebelum tu.. tapi tak sakit lah pulak.. so buat dek je.. malam sabtu tu .. darah yang keluar agak banyak so saya dan suami bergegas ke hospital.. seluk punya seluk dah bukak 2 cm.. so doktor suh balik dulu.. besok ahadnya .. saya pulun berjalan sana sini nak mudah bersalin.. makan macam2.. hahahha.. besok Isninnya ku ke hospital sebab ada appointment nak cek bukaan.. tgh dok tunggu turn.. perut ni da rasa semacam dah.. merengat tu dah kejap datang.. wahhh... da rasa contraction.. masuk bilik doktor .. seluk lagi.. hahah... dah bukak 4 cm..patutlah dah rasa sakit2.. so kena admit ward.. ptg tu rasa kejap2 la tp tak kuat...
Malam tu dalam kul 12.. contraction dah makin kuat ni...aku kira dalam seminit tu 4 kali .. wahhh.. tahan lagi.. tp kenapa asik nak terbuang air besor je ni? so .. asik le ulang alik ke tandas.. ada nurse tu perasan kot.. then dia sound " nora.. jgn asik gi tandas ye.. nanti awak bersalin dalam tandas".. pelan2 lah aku keluar.. hehehhe...  merangkak naik ke katil.. tapi contraction makin kuat.. nurse tu dtg kata nak cek ke? tadi saya cek bukaan baru 5 cm .. so besok pagi je lah .. Besok?? aku dah tak tahan ni... dalam sakit2 bole plak aku tertido.. hahahha.. sedar2 aku dah tak  menahan lagi dah... rasa nak meneran je ni.. aku tgk jam dah pukul 4.30 am.. aku panggil nurse.. kata dah sakit sangat nih...
So dia suh aku gi bilik doktor.. Apa?? nak berjalan ke sana pulak?? aku dah beranak nih.. tp aku gagah jugak berjalan.. doktor takde.. so nurse tu je lah yang seluk nya.. seluk punya seluk.. dia kata "Nora dah bukak 9 cm.. good!" aku "apa???" good???  dia kat alagi .. "patutlah awak nak meneran je.." .. bergegas lah dia menyorong aku ke labor room.. call suami.. masa cik suami masuk ke labor room aku dah meneran2 dah.. air ketuban tak pecah lagi.. so nurse tu pecahkan dalam labor room.. masuk air pulak.. bila dah pecah air ketuban.. contraction tu. toksah cakap lah... memang nak meneran je lah... hehehehe.. teran punya teran.. 6.15 pagi anak lelaki aku selamat dilahirkan ke dunia.. masa ada dalam labor room dalam 1 jam je..  mudah melahirkan Umar.. senang nya ibu melahirkan Umar dan mudah menjaga Umar.. Alhamdulillah. 

Umar.. Ibu doakan umar jadi anak yang soleh, menghormati orang tua,sentiasa dilindungi Allah s.w.t dan moga Umar menjadi seperti Khalifah Umar Al-Khatabb.. Rasulullah SAW telah mengelarnya sebagai Al-Faruq kerana dapat membezakan di antara perkara yang benar dan bathil. mudah-mudahan Amin.



Ibu , abah dan kakak sayaaaaaaaang Umar!! Muah muah!!!...


No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..