Monday, October 15, 2012

Favorite manu cik abang : AYAM MASAK KICAP BEREMPAH MAMAK PENANG




Apa khabar? dah lam tak update sejak2 last post hari tu.. bukan tandanya tak memasak.. tapi penyakit M melanda.. haha.. tapi kenkadang tgh rajin2 ni internet slow pulakk.. terus potong stim mak nak update.. 

Hari ni saya masak lauk ayam masak kicap ni.. penang style.. memang feveret cik suami.. dia sangat suka lauk ni.. bukan dia saja saya pun sama.. memang sedap lah.. boleh cek resepi kat SINI.. saya pernah buat entry menu ni dulu..  cuma kali ni saya guna serbuk cili.. sebelum ni saya guna cili kisar.. rasa dia ada beza sikit la.. tapi memang sedap!.. 

4-5 hari ni .. pagi hujan sampai ke petang..  dai petang sampai ke malam! haha.. nak gi pasar malam asik tertangguh jek.. takpelah Hujan ni rahmat. Cuma kenkadang tu bila kerap sangat.. ia jadi buah mulut jugak la.. ni mengingatkan saya pada.. Kesederhanaan.. Macam hujan jugak.. kalau kurang hujan.. panas pulak.. air pun kurang.. kemarau.. tapi bila hujan terlebih sudah.. banjir.. nak bergerak susah, anak2 selsema .. yelah sejuk.. so apa2 pun kena lah sederhana... hmm.. apalah yang aku merepek petang2 ni kan.. hahahaha.. abaikan.. hahahahaha... 

Apa2 pun stay safe.. stay healthy.. wahai pembaca.. hehe.. jangan lupa cuba menu kat atas ni ye..

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..