Wednesday, June 29, 2011

Cekodok manis...

hello,

Cekodok manis ni feveret anak saya Aina...senang sgt nak buat..sedap plak tu..silap bukan anak yg makan byk mak nye yg mkn byk..hehehe...cekodok ni mak aku selalu buat masa aku kecik2 dulu..nak2 masa hujan makan cekodok ni..fuhh..menu sesuai kalau nak cepat atau nak buat bekal anak gi sekolah pun boleh..


Bahan: (agak2 sendiri lah ye nak byk mana)
Tepung
Gula
Air

Cara:
-tepung dan gula serta air digaul sekali..jgn terlalu keras dan jgn terlalu lembik sgt adunan ni..sedang2 je..biar sebati
-panaskan minyak
-guna sudu atau jari..sudukan adunan tu masukkan kedalam kuali..pastikan minyak betul2 panas kalau tidak nanti cekodok tu serap minyak x sedap da....
-goreng sampai dah agak kekuningan..angkat
-siap


-selamat mencuba

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..