Wednesday, June 22, 2011

Rich Choco Puding

Hai...hari ni adik aku selamat melahirkan anak lelaki..so mak dan adik naik Kl la nk jumpe cucu baru ni...jadi sempena menyambut diorg ni aku buatkan puding coklat ni...puding memang tidak mengecewakan...sedap bangat!!!



Kali ni aku buat dalam bekas tau fu fa dan bekas plastik yg mcm tau fu fa jugak...senang dah sejuk simpan peti ais...tutup...cer lihat gambar kat bawah ni....aku bubuh dlm bekas tu lah...


Bila dah sejuk..terlangkupkan kat pinggan...maka dah bole di makan...


resepi aku amik dari Kongsi Resepi..dan aku berani kan diri membuatnya...dan alhamdulillah jadi...so sekrang aku kongsikan resepi ngan korang pulak...

Rich Choclate puding..


1/2 cawan serbuk koko
1 cawan gula
1/2 cawan susu tepung
1/2 sudu teh garam
4 1/4 cawan air
4 sudu besar tepung jagung
1/2 sudu teh esen vanilla
3 sudu besar butter
1 paket serbuk agar2 (10-11gm)
Cara-cara

Campurkan semua bahan kecuali butter dan kacau selalu hingga mendidih.
Masukkan butter, kacau hingga pekat.
Angkat dan masukkan kedalam loyang atau acuan yg disukai.
psssttt! ni akak tambah cara yer..untuk puding ni n puding2 lain, kalu nak senang keluarkan bila dah beku, basahkan dulu acuan sebelum memasukkan puding..bila dah beku, insyaAllah senang nak keluarkan.

Cuba lah..


No comments:

Post a Comment

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..