Tuesday, June 28, 2011

Egg toast kot namanya...


Assalamualaikum...

sihat?..erm..sebenarnya da lama nak masukkan resepi ni tp x berkesempatan plak..internet punya la slow..nak upload gambo ber jam2..hehe...so ari ni cam laju sikit apalagi teruslah ngan misi ni..hehehe...ni antara feveret anak saya Aina,,ye lah budak2 memang suka makan telur..

ni la rupa egg toast tu...aku tak tau namanya apa so aku panggil la egg toast...ada orang antar gamba by email aritu..terus teruja aku tgk..sedapnya nampak...n pelik jugak tetiba ada telur plak kt tgh roti..hehehe..so aku cuba buat ikut kesesuaian aku ler...toast ni kena bakor tp aku ni x der pembakor so aku guna pan je...hehe...yang hadoooo...hahaha..

Bahan:

Roti
Telur
Garam lada sulah

Cara-cara:

1. Mula2 buat lobang tgh2 roti guna penutup termos ke..gelas ker..x kisah apa pun janji bole tekap..rujuk gambar bawah ni... (abaikan landas aku yg cantik tu...hehe)



2. Buat seperti cara dibawah..dan letak dalam pan..kalau bole non stick pan..kalau xder kuali biasa pin bedal saja la..hehehe.. tanpa minyak dan api yg perlahan...*tekan2 sikit tepi roti sebelum masik dlm pan



3. Masukkan telur perlahan-lahan2....mcm gambar kt bawah ni..then tutup pan ngan tutupnya la..tp api perlahan ye.. *kalau guna oven rasanya kena guna api bawah shj..



4. Dalam 4 minit, cer bukak sikit tgk kalau dah jadi mcm telur stgh masak tutup api atau nak keras sikit bior lama sikit...ha..so akan jadi seperti dibawah...


Mcm gambar atasni..aku tabur ngan bawang goreng sedap...pastu lada sulah serta garam sikit...da bole mkn...


Selamat mencuba...


No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..