Friday, June 17, 2011

Welcome...umar



Muhammad Umar Qhalif Bin Mohd Qhalid



Assalamualaikum...

Dah lama blog ni terbiar sepi selepas entry yg akhir tu...nampak baby kt atas ni..ni lah dia Muhammad Umar Qhalif Bin Mohd Qhalid lahir 5/4/2011 pukul 6.18 pagi...awal sikit dari tarikh due...sepatutnya 11/4...kali ni berada di wag bersalin x lama..nak citer sikit lah pengalaman bersalin anak kedua ni...
seminggu sebelum tarikh dah ada tanda darah coklat2 gitu tp x rasa sakit lagi..so hari jumaat 1/5 tu tutun darah byk pulak..tp masih bertahan..esoknya turun tanda lagi tp xnak gak gi sepital tggu sakit kuat atau kluar air ketuban...mlm sabtu tu da rasa agak sakit..so ajak husband gi sepital..nasib adik ku aishah ada kat umah so bolelah dia tgk2 kan anak aku yg sorang lagi tu Aina... masa di hospital aku kena tggu di labor room..dok dgr org jerit2..aduh! seram nyer....hehehe..doktor masuk nak cek bukaan...selup2 dah bukak 2cm..ha! terkejut aku..ingat x bukak lagi..hehe..tp doctor suruh balik dulu..bile dah sakit baru dtg balik sepital...besoknya ahad..aku ajak cik asben gi jenjalan konon2 nak bg bukaan cepat lagi da x sanggup da....gi lah jucso, Aeon..berjalan x ingat..mlm tu gi mkn ikan kukus la....mmg berjalan sungguh la..
4/5/11 ari ni aku ada appointment sepital utk checkup...punya la ramai org..aku x sempat nak makan apa2...bertahan takut terlepas nombor nanti..masa tgh checkup ni..aku da rasa semacam...sakit merengat-rengat bawah perut..aduh!...aku call cik asben..jumpa jap..aku kata dah rasa sakit la tpdia suh aku tahan...aku x nak induce sebab da tahu sakitnya camne...so aku tggu turn nak jumpa doctor..
Masa kt bilik doctor nak cek bukaan..alamak seluk lagi..aduh sakitnya...dahlah doctor laki besar lak tu..sabar jela...selup punya selup..da bukak 3cm..terus dia kata "saya kasi bukak lagi jalan ye..so ada sikit sakit..tahan ye"...x sempat nak kata apa da seluk...redha je lah...kali seluk darah lagi banyak kluar..so kena admit ward..
dah lah aku x makan apa dari pagi..perut pun dah tak larat nak bunyi...kul 2ptg tu aku masuk ward..kt ward cik asben belikan biskut n air kotak milo..dapatlah aku isi perut sikit...perut aku makin lama makin sakit..tp aku tahan je lah...mlm tu dlm kul 12..aku dah sakit selang 5 minit..ni mcm dah dekat je..tp aku tahan je lah...nurse dtg tgk aku..dia kata doctor akan cek besok pagi..so aku tahan je lah sakit malam ni...dlm kul 2 tu aku asik ke tandas pastu rasa cam nk berry je...kejap2 aku pg tandas..misi tu perasan terus jumpa aku kt tandas.."jgn kerap ke tandas nanti awak bersalin dlm tandas.."..aku diam je..terus ke katil aku...dlm kul 4 camtu..aku dah berguling atas katil..uish kali ni lagi teruk da rasa cam nak meneran je...nurse dtg kt aku n suruh aku gi bilik doctor cek bukaan...kena jalan lagi?...aku gagahkan jugak berjalan...tp mmg da x betul..kt bilik tu..mcm bese lah kena seluk lagi.."patutlah awak da sakit..dah bukak 8cm..bagusnya good progress.."siap ckp camtu kt aku...terus menggagau misi2 menolak aku ke labor room..aku call cik asben..suh dtg cepat nasib sepital n umah x jauh...dia dtg aku dah meneran-neran da dlm tu..kasi kata2 semangat..aku menangis..sakit abah..sakit...tahan sikit lagi nak kluar...aku teran2 kul 6.18 pagi kluar lah anak aku yg kedua...cam x percaya aku da ada 2 org anak....alhamdulillah anak n aku selamat juga..ptg tu da bole kluar sepital...bermula la episod berpantang di rumah mak....


No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi membuka blog yg x seberapa nih..